We found 0 results. View results
Your search results

Ордер на об’єкт нерухомості

21.11.2023

Документ, що дає право заселятися в об’єкт нерухомості державного житлового фонду, називається ордером. Правила, зазначені у Постанові №470-84-п, передбачають видачу ордера лише на вільні об’єкти житлової нерухомості.
Такий ордер мають право отримати громадяни України, які потребують покращення житлових умов. При цьому необхідно стати на квартирний облік як суб’єкт, який потребує покращення житлових умов.
Стаття 34 житлового кодексу описує обставини, за яких громадяни мають право на покращення житлових умов:

– квартира (будинок), площа якої менша за встановлені норми;

– житло відповідає нормам;

– проживання в орендованій квартирі чи гуртожитку;

– хвороба одного із мешканців, яка не дозволяє спільне проживання.
На облік можна стати звернувшись із заявою до уповноваженого органу влади через Центр надання адміністративних послуг (ЦПАУ). На облік потрібно стати і за місцем роботи. Згідно зі статтею 43 ЖК, після подання заяви та внесення до реєстру, Вам залишиться лише чекати своєї черги на отримання житла. Ордер видається після відповідного рішення органів влади. Заселитись у квартиру можна буде лише після його отримання. Згідно з п. 703 №470-84-п, при отриманні ордера необхідно надати паспорти членів сім’ї, вписаних в ордер або документи, що їх замінюють.
Після цього, попередньо знявшись із реєстрації з попереднього місця проживання, протягом місяця потрібно заселитись у нову квартиру.Далі ордер разом із доданими паспортами осіб, зазначених у документі та відміткою про зняття з попереднього місця реєстрації необхідно подати до ЖЕО. Потім, згідно зі статтею 61, потрібно укласти договір найму між ЖЕКом чи іншим підприємством, яке обслуговує даний об’єкт нерухомості та суб’єктом, якому видано ордер.
Відповідно до статті 59 ЖК, ордер може бути визнаний недійсним після відповідного судового рішення. Такі обставини можуть спричинити прийняття такого рішення:

– Дані, подані суб’єктом для отримання ордера, не відповідають дійсності;

– квартира, вказана в ордері, зайнята;

– Порушені умови або порядок видачі документів;

– приміщення відповідає технічним чи санітарним нормам.
Якщо ордер визнано недійсним, сім’я, зазначена у документі, виселяється з квартири без надання нового житла. Якщо ж раніше ця сім’я проживала в об’єкті нерухомості громадського чи державного житлового фонду, їй дозволять повернутися на колишнє місце проживання, або нададуть іншу нерухомість. Далі, згідно зі статтею 117 ЖК, підбирається інше приміщення. Вимагати визнати ордер недійсним можна протягом 3 років з його видачі.
Щоб повною мірою розпоряджатися житлом (здавати в оренду, продавати тощо), отриманим за ордером, необхідно його приватизувати, тобто перевести у приватне володіння.Існує перелік нерухомості, зазначений у статті 2 Закону №2482-12, який не підлягає приватизації:

– квартири-музеї;

– об’єкти нерухомості, що знаходяться на території заповідників, військових поселень закритого типу, національних парків тощо;

– Об’єкти службової нерухомості;

– нерухомість в аварійному стані;

– об’єкти нерухомості у зоні ЧАЕС.
Процес приватизації починається з подання запиту підприємства, що обслуговує цей об’єкт, на надання копії ордера та оформлення довідки про невикористане право на приватизацію. Потім після отримання документів необхідно заповнити бланк за формою №4 у ЖЕКу або ОСББ, оформити заяву, підписану всіма зареєстрованими мешканцями та додати їх паспорти (свідоцтва про народження), копію ордера на квартиру, а також довідку про невикористане право на приватизацію. Потім заявнику видається технічний паспорт на об’єкт нерухомості та довідку про склад сім’ї.
Після оформлення технічного паспорта документи подаються до відділу приватизації або через ЦПАУ.
18 п. положення та порядок приватизації нерухомості з державного житлофонду передбачають надання наступних документів:

– Заява;

– паспорти (свідоцтва про народження) та ідентифікаційні номери осіб, зареєстрованих у квартирі;

– технічний паспорт;

– копія ордера;

– Довідка про склад сім’ї;

– Довідка про невикористане право на приватизацію;

– згода тимчасово відсутніх членів сім’ї;

– згода батьків (опікунів) неповнолітніх мешканців квартири.
Процедура триває протягом місяця з моменту подання документів.

У разі втрати ордера та неподання його в ЖЕК на запит може початися судовий розгляд. Під час судового процесу, щоб довести своє право на проживання у квартирі, необхідно надати якнайбільше документів, що підтверджують законність вселення. Список необхідних документів:

– будь-які документальні докази часу заселення та реєстрації;

– Рішення про видачу ордера;

– договір найму з обслуговуючою організацією;

– документи з місця роботи, за яким надавалася нерухомість;

– будинкова книга;

– чеки про оплату комунальних послуг;

– Довідка про склад сім’ї;

– Технічна документація на квартиру.
Разом із повним обсягом документів, будуть не зайвими у суді свідчення сусідів. За рішенням суду можна приватизувати квартиру без ордера.
У разі втрати ордера та неподання його в ЖЕК на запит може початися судовий розгляд. Під час судового процесу, щоб довести своє право на проживання у квартирі, необхідно надати якнайбільше документів, що підтверджують законність вселення. Список необхідних документів:

– будь-які документальні докази часу заселення та реєстрації;

– Рішення про видачу ордера;

– договір найму з обслуговуючою організацією;

– документи з місця роботи, за яким надавалася нерухомість;

– будинкова книга;

– чеки про оплату комунальних послуг;

– Довідка про склад сім’ї;

– Технічна документація на квартиру.
Разом із повним обсягом документів, будуть не зайвими у суді свідчення сусідів. За рішенням суду можна приватизувати квартиру без ордера.

Compare Listings