We found 0 results. View results
Your search results

Реєстрація місця проживання в Україні 2017 року: які зміни відбулися у законодавстві?

22.11.2023

Як правильно пройти процедуру реєстрації місця проживання у 2017 році? Які терміни, порядок подання документації та адміністративні внески, які потрібно сплатити у певних випадках? Про все розповідатимуть співробітники агентства нерухомості «Оксаген».
Навесні 2016 року Кабміном було внесено зміни до процесу реєстрації місця проживання (раніше іменованого як «місце прописки»). Оновлення стосується громадян України, іноземців та осіб, які не мають громадянства. Реєструватися необхідно незалежно від того, чи проживаєте ви в Україні на постійній основі чи тимчасово. Усі чинні норми прописані в Постанові №207-2016-п.

Як сьогодні відбувається реєстрація місця проживання?
Після того, як із законодавства прибрали поняття «прописка», реєстрація місця проживання набула форми повідомлення. Тому українці можуть самостійно приймати рішення, де їм жити і не отримувати на це дозвіл відповідних інстанцій.

Підготовка відповідних документів
Пройти реєстрацію можна лише за фактом подання документів.Потрібно підготувати:

– заяву (оформляється за зразком);

– документи на ім’я заявника, які дозволяють йому зареєструвати місце проживання у конкретному об’єкті (договір купівлі/продажу, рішення суду, ордер, договір оренди житлової площі та інше);

– документ з  даними про реєстрацію (паспорт, посвідка на проживання, свідоцтво про народження та інше) та документ, що підтверджує особу заявника;

– військовий квиток;

– квитанція про сплату збору за надані послуги;

– дозвіл власника (якщо відбувається реєстрація місця проживання в чужій квартирі).
Крім цього, одночасно із внесенням даних про нове місце проживання здійснюється зняття з реєстрації за старою адресою. Для цього потрібно подати ще одну заяву, яка оформляється за встановленим зразком. Список документів прописано у п.18 Постанови №207-2016-п. Документацію для реєстрації можна надати особисто або через довірену особу, яка, крім цього, зобов’язана подати документи, які засвідчують її особу та підтверджують відповідні повноваження (довіреність). Якщо представник – це один із батьків чи опікун дитини, документ, який підтверджує повноваження, надавати не потрібно. Зразки документів знаходяться у відкритому доступі і їх можна завантажити з офіційного сайту Верховної Ради.

Куди звертатися з підготовленими документами?
Головні зміни у порядку реєстрації стосуються органу, який наразі займається цим питанням.Якщо раніше з документами потрібно було звертатися до відділення міграційної служби (паспортний стіл), то зараз повноваження перейшли на виконавчі органи місцевої влади. Документи можна подати, як і  посадовій особі, так і зробити це за допомогою ОСББ, житлово-будівельного кооперативу або ЖЕКу, які мають повноваження за місцем реєстрації. Крім того, питання вирішується і через центр надання адмінпослуг. Відповідно до 8 пункту Постанови №207, для внесення до Реєстру місця проживання новонародженого батьки мають право подати заяву через державний орган, який займається актами цивільного стану.

Як вирішити питання без згоди власника?
Якщо Ви походите реєстрацію в чужій квартирі, у вас немає можливості подати документ, який дозволяє внести зміни до реєстру місця проживання за цією адресою (сьогодні достатньо мати договір оренди або укладання суду), процедуру проводять лише з дозволу власника та співвласників нерухомості. Таким чином, договір оренди дозволяє провести реєстрацію місця проживання та не надавати згоду господаря, але лише на період дії документа. Крім цього, орендар, який зареєстрований у орендованій квартирі, може зареєструвати за цією адресою місце проживання своєї дитини, яка не досягла повноліття, не отримуючи на це згоду власника.

Правила реєстрації для дітей
Порядок, за допомогою якого визначається так звана адреса прописки дитини, встановлюється залежно від її віку:

–   14-18 років – ¦діти можуть самостійно вирішити, де хочуть жити.

– При розлученні батьків, дитина сама вирішує, з ким із батьків вона житиме.

– не виповнилося 14 років – потрібно отримати дозвіл кожного з батьків. Наприклад, якщо подружжя живе окремо, то місце проживання дитини з одним з них може бути визначене лише за письмовою згодою іншого (ст.160 Сімейного кодексу України).

– 10-14 років – має право на проживання не лише з батьками, опікунами, у спеціалізованому навчальному чи лікувальному закладі, а й у будь-якому іншому місці – потрібен дозвіл батьків (опікуна) та самої дитини.

– не виповнилося 9 років – можуть жити лише з батьками, у спеціалізованій установі або з опікунами.
При проведенні процедури для громадян, які не досягли повноліття, якщо вони реєструються за місцем проживання батьків чи опікунів, дозвіл не потрібен. Якщо необхідно провести реєстрацію місця проживання дитини до 14 років, до заяви та свідоцтва про народження потрібно додати паспорти батьків. Якщо вони живуть не за однією адресою, один із них дає паспорт, а інший – згоду на проведення цієї процедури. Документ оформляється у присутності уповноваженої особи. Якщо такої можливості немає, дозвіл засвідчує нотаріус.

Реєстрація місця проживання дитини без згоди одного з батьків
Процедура реєстрації місця проживання малолітньої дитини без згоди одного з батьків можлива, якщо такий порядок підкріплено судовим рішенням. Наприклад, при розлученні суд вказує у судовому рішенні, що дитина житиме з одним із батьків. Тут основою для проведення процедури стане цей документ. Якщо батьки не дійшли згоди, питання вирішують у суді чи через органи опіки.

Термін реєстрації
Згідно з новими правилами (п.4 Постанови №207-2016-п), сьогодні на офіційну зміну місця проживання виділено 1 місяць (30 днів). Відповідно до п.5 цієї постанови, зазначений термін для проведення аналогічної процедури щодо новонароджених (3 місяці з моменту офіційної реєстрації народження дитини).

Штрафи
Відповідно до ст. 197 КУпАП, якщо не зареєструватись протягом 30 днів і таке порушення сталося  перший раз на рік, то порушник отримає лише попередження. Якщо порушення повториться протягом року, то вже треба сплатити штраф (17-51 грн). Таким чином, зараз без реєстрації можна жити протягом місяця (раніше – 10 днів).

Ціна послуг при своєчасній та несвоєчасній реєстрації
Для реєстрації необхідно сплатити адміністративний збір. Відповідно до ст. 11-1 Закону 1382-15, при своєчасному зверненні до уповноваженого органу заявник має заплатити 27,20 грн. Якщо реєструватися та знімати з реєстрації попереднє місце проживання, потрібно сплатити внесок лише раз – за місцем нової реєстрації.

Підсумок
Після змін українцям полегшили процедуру реєстрації місця проживання, особливо якщо потрібно міняти його, коли переїжджаєш із одного населеного пункту до іншого. Потрібно лише подати пакет документів за новим місцем проживання та одноразово сплатити адміністративний внесок.

Compare Listings