Який пакет документів необхідний проведення угоди купівлі-продажу нерухомості?
Підготовка операції купівлі-продажу – процес тривалий, але якщо заздалегідь потурбується про всі документи, можна заощадити час, гроші та нерви.
Щоб зібрати всі документи, в середньому потрібно 2-5 тижнів. Неповний перелік принесе багато незручностей обом сторонам угоди. «Забутий папірець» може відстрочити підписання договору, знову змусить бігати інстанціями і вичікувати нові терміни.
Документи, які потрібні для продажу нерухомості
- Довідка про оцінну вартість;
- Оригінал правовстановлюючих документів, що підтверджують законне володіння нерухомістю: договір купівлі-продажу, вступ у спадок, дарування, довічний утримання;
- Техпаспорт (термін дії 3 місяці). Щоб отримати такий документ, потрібно запросити спеціаліста з бюро техінвентаризації. Він проводить оцінку вартості нерухомості та готує її техпаспорт;
- Реєстрація права власності на нерухоме майно в органах бюро технічної інвентаризації, або скорочено – «Витяг» (виготовляється близько 2 місяців та діє 3 місяці);
- Довідка про склад сім’ї від Житлово-Експлуатаційного Управління або об’єднання співвласників багатоквартирного будинку. У ній прописані зареєстровані особи;
- Довідка за формою №3 із ЖЕКу.
Яку документацію повинні підготувати продавець та покупець?
На що слід звернути увагу покупцю:
- Справжність документів, що засвідчать особу та сімейний стан продавця.
- Офіційний дозвіл всіх членів сім’ї продавця для проведення угоди.
- Юридична «чистота» об’єкта (історія набуття права власності його нинішнього власника).
- Довідка про стан здоров’я продавця. Якщо його визнали недієздатним, угоду можуть визнати недійсною.
- Вартість об’єкта нерухомості, яка зафіксована у договорі купівлі-продажу. Вона має відповідати реально виплаченій сумі. Аферисти часто рекомендують поставити ціну значно нижчу за реально сплачену. Але якщо угоду буде розірвано, покупець поверне лише ту суму, яка прописана в документі.
- Назва вулиці, номер будинку та квартири.
Від продавця
- Паспорт власника, якщо їх кілька – обов’язково кожного.
- Ідентифікаційні коди власників, у тому числі неповнолітніх.
- Документи, що підтверджують сімейний стан: свідоцтво про шлюб, про розірвання шлюбу або смерть чоловіка.
- Свідоцтва про народження дітей.
- Дозвол на операцію органів опіки.
- Підтвердження виконання рішень органів опіки.
- Квитанція про сплату податку на доходи фізосіб.
Якщо продають частину квартири, необхідно додати:
- підтвердження повідомлення всіх учасників майнових прав про продаж частини;
- заява від інших власників про відмову від майнових прав на цю частку.
Від покупця
- Паспорт та ідентифікаційний код.
- Нотаріальний дозвіл чоловіка, якщо покупець набуває права власності одноосібно.
Шановні клієнти! Для безпеки угоди звертайтесь до професіоналів ринку нерухомості. Це захистить Вас від різних негативних ситуацій при купівлі-продажу нерухомості.