We found 0 results. View results
Your search results

Що потрібно знати під час оформлення спадщини в Україні?

23.11.2023

Прийняття спадщини, для людини непоінформованої у всіх тонкощах процесу, без допомоги досвідченого фахівця є неможливим. Адже ця процедура має безліч нюансів та підводних каменів. Тому працівники нашого агентства допоможуть Вам у вирішенні цього непростого питання.
Отже, великий енциклопедичний словник говорить, що «успадкування – це перехід майна померлого (спадкодавця) до його спадкоємців. Розрізняють успадкування за законом (коли в законі зазначені особи, які є спадкоємцями, та черговість покликання їх до успадкування) та за заповітом. Спадкування за законом зазвичай має місце за відсутності заповіту».

Цей процес можна розділити на кілька етапів:

  1. Заява про право на спадщину. Це потрібно зробити протягом півроку від дня смерті спадкодавця. Для цього необхідно за останнім місцем проживання померлого звернеться до нотаріуса та написати заяву або про прийняття спадщини, або про його відмову. Якщо спадкодавець проживав на сільській місцевості, то спадкоємець повинен із заявою про реєстрацію прав спадкоємця та оформлення спадщини звернеться до сільради.

Цивільний кодекс України, а саме стаття 1241 «Право на обов’язкову частку у спадщині» каже, що «малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатні вдова (вдівець) і непрацездатні батьки успадковують, незалежно від утримання яка б належала кожному з них при успадкування за законом (обов’язкова частка).Розмір обов’язкової частки у спадщині може бути зменшений судом з урахуванням відносин між цими спадкоємцями та спадкодавцем, а також інших обставин, які мають важливе значення».

Необхідні документи для оформлення:

– свідоцтво про смерть спадкодавця;

– паспорт та ідентифікаційний код;

-заповіт (якщо є). Якщо такого немає, то необхідний документ, що підтверджує родинні зв’язки спадкоємця зі спадкодавцем (свідоцтво про шлюб (дружини), свідоцтво про народження (діти), документи, що показують родинні зв’язки (далекі кровні родичі)).

  1. документи на успадковану нерухомість.
  2. Запит до державних органів. Нотаріуси надсилають запит до БТІ, щодо правовстановлюючих документів.
  3. Відкриття спадкової справи. Дані про це вносять реєстр. Усі вищезгадані дії проводяться лише за заявою, раніше написаною спадкоємцем. Тільки коли всі спадкоємці заявлять про своє право на спадщину (протягом 6 місяців), можна продовжувати процес.
  4. Написання заяви у нотаріуса про видачу свідоцтва про право на спадщину. Ця дія відбувається тільки через 6 місяців з дня смерті спадкодавця. Далі спадкоємець отримує свідоцтво про право на спадщину.

Уточнимо, що якщо спадкоємці були близькими родичами спадкодавця (батьки, подружжя, діти, брати чи сестри), то нерухомість не оподатковуватиметься.
Хотілося б ще сказати, на що треба буде витратитися в процесі оформлення спадщини.Це насамперед плата за роботу нотаріуса та платіж податку на спадок.

Compare Listings