Електроенергія в Україна. Умови оплати та процедура відключення боржників
Національна комісія з державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг визначила граничні терміни розрахунку абонентів за електроенергію, а також затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії.
У розділі 4 п. 4.12 затверджених правил зазначено, що скорочено граничний період оплати за електроенергію споживачами щомісяця та визначено умови відключення абонентів-боржників. Згідно з новими правилами, користувачі зобов’язані вносити оплату за спожиту електроенергію не пізніше 20 числа наступного місяця, за винятком заздалегідь встановленого в договорі іншого терміну. Рахунок повинен бути оплачений протягом 10 робочих днів (для побутових споживачів) та протягом 5 днів (для непобутових споживачів) або у строк, прописаний у договорі, але не пізніше ніж за 20 календарних днів після кінця періоду розрахунку.
У разі недотримання вищезазначених правил, компанія, що постачає електроенергію, повинна повідомити боржника про відключення послуги за 10 робочих днів. Для відновлення подачі електроенергії споживач повинен буде у повному обсязі погасити заборгованість та сплатити повторне підключення. Ці умови прописані у п. 7.12 вищезазначеного документа.
Згідно з старими правилами відключення, які втратили чинність 26 червня 2018 року, компанія – постачальник електроенергії могла відключити боржника лише через 30 днів після отримання відповідного повідомлення. Тепер, щоб отримувати коректні дані щодо оплати послуг електроенергії, споживачі повинні надсилати показання лічильника на перше число кожного місяця, але не пізніше за другий.