Як переоформити дачу на об’єкт житлового фонду?
Для переоформлення дачі або садового будинку на об’єкт житлового фонду, крім підготовки документів у місцевому уповноваженому органі, необхідно провести технічний огляд будинку, який може бути проведений у спрощеному вигляді, не використовуючи спеціальне обладнання для перевірки конструкцій і не проводячи роботи. Але для цього власник такої нерухомості має залучити підприємство, в якому працює хоча б 1 фахівець, який пройшов професійну атестацію, згідно з постановою Кабміну від 23.05.2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних з створенням об’єктів архітектури». Вартість послуги 200-500 гривень, залежно від розміру будинку та віддаленості від міста.
Окрім цього, господареві потрібно змінити цільове призначення ділянки з «індивідуального чи колективного дачного будівництва» на «землі для житлової та суспільної забудови». Така процедура визначається ЗКУ, ЗУ «Про Державний земельний кадастр» та «Про землеустрій».
У місцеву раду подають заяву, яка має бути засвідчена у нотаріуса, замовляють проект землеустрою щодо зміни цільового призначення ділянки, затверджують її на сесії місцевої ради, вносять зміни до Держземкадастру та Держреєстр речових прав. Мита не передбачено.
Якщо право власності на дачу або садовий будинок вже зареєстровано раніше, необхідно внести коригування до Держреєстру речових прав. Цю процедуру може також провести нотаріус. В іншому випадку потрібно буде пройти повний процес згідно з нормами ЗУ №1952-15 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяження».
Потрібно подати:
- – заява;
- – техпаспорт додому, складений комунальним або приватним бюро техінвентаризації;
- – документ, що встановлює право на землю;
- – акт, сертифікат або декларацію про прийняття об’єкта в експлуатацію (видається органом місцевого самоврядування або ДАБК);
- – документ про присвоєння об’єкту адреси або копію акта про право власності на землю, де вказано кадастровий номер (якщо об’єкт розташований на території, право власності на яку зареєстровано у Держреєстрі).
Адреса та місце проживання
Порядок надання адрес у кожному місті визначає місцева рада.Документи для отримання номера адреси:
- – заява про його присвоєння;
- – копія паспорта;
- – копія документа, що засвідчує право власності на об’єкт (завіряється у нотаріуса);
- – копія документа про готовність об’єкта до експлуатації;
- – копія техпаспорта;
- – реєстрація місця проживання (процес прописаний у Постанові КМУ № 207 від 02.03.2016 «Про затвердження правил реєстрації місця проживання та порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»). Зробити це потрібно за 30 днів з моменту зняття з попереднього місця реєстрації.
- Щоб зареєструватися подають:
- – заява;
- – документ, до якого вносять інформацію про місце проживання (паспорт, свідоцтво про право на тимчасове або постійне проживання);
- – квитанцію про сплату адмінзбору (13,60 гривень). Оплата підвищується до 40,80 гривень, якщо відбувається порушення встановленого терміну. Якщо реєстрація нового місця проживання та зняття з попереднього проходять одночасно, то адмінзбір оплачується один раз;
- – документ, що підтверджує право власності.