We found 0 results. View results
Your search results

Як за новими правилами зареєструвати нерухомість

23.11.2023

Починаючи з 6 вересня 2016р. в Україні набирає чинності оновлений Порядок держреєстрації прав на нерухомість. Нова редакція цього документа передбачає, що під час реєстрації прав нерухомого майна тепер заява подається держреєстратору чи нотаріусу. При цьому, щоб зареєструвати свої права на будинок і землю, на якій він розташований, потрібно подавати лише одну заяву. Варто зазначити, що тепер одну заяву подають і при реєстрації прав власності нерухомого майна, які є похідними від власникських прав на таке майно.

Формат реєстрації права власності

Початок процедури полягає у складанні заяви за допомогою спеціальної програми Держреєстру речових прав на нерухомість, яку підписує заявник. Потім вона проходить реєстрацію у Національній базі даних, щоб була можливість долучити його до переліку документів, які надаються заявником для реєстрації. Варто зазначити, що моментом ухвалення цієї заяви за новим законом тепер вважається точна дата її реєстрації.
Для реєстрації прав власності держреєстратором чи нотаріусом перевіряється особа заявника на основі паспорта громадянина України. Для іноземних громадян посвідченням особи може вважатися дипломатичний, службовий або національний паспорт, а також посвідка на проживання або інші документи, здатні засвідчити їх особу.
Після внесення відомостей до відповідного реєстру, держреєстратор формується інформація з нього для розміщення на сайті Мін’юсту.Це відбувається для перегляду заявником, враховуючи строки реєстрації, за які було сплачено відповідний адміністративний збір. Крім цього, якщо заявник забажає, то цю інформацію з Реєстру йому можуть надати і у друкованому вигляді. Вона роздруковується без використання спеціальних бланків, підписів чи печатки держреєстратора на звичайних аркушах формату А4. При цьому слід зазначити, що відповідна інформація з Держреєстру у будь-якій формі (як друкованій, так і електронній) мають рівну юридичну силу.
Щодо нової редакції закону «Про порядок прав держреєстрації на нерухоме майно» деякі види заяв можуть подаватися також і в електронному варіанті.

Так, за допомогою міністерського веб-порталу можуть подаватися 4 види заяв про держреєстрацію:

  1. Заява про обтяження – проходить реєстрацію відповідно до заяви органів держвлади або посадових осіб, які встановили, змінили або призупинили обтяження.
  2. Заява щодо припинення договору іпотеки – якщо було здійснено придбання (передача) об’єкта іпотеки згідно з результатами прилюдних торгів. Проходить реєстрацію відповідно до заяви державного виконавця.
  3. Заява щодо прав власності на окремий вид об’єкта нерухомості (житлове або нежитлове приміщення, квартира тощо), при будівництві якої були інвестовані кошти юридичних або фізичних осіб – реєструється відповідно до заяви забудовника (особи , що залучало кошти).
  4. Заява про права, які є похідними від відповідного права власності (за винятком іпотеки) – реєструється за заявою власника, а також іншого правовласника або сторони угоди, у якої з’явилося дане право.

Compare Listings