We found 0 results. View results
Your search results

Як узаконити будинок в Україні

23.11.2023

Потрібні документи

Українці вважатимуться власниками будинків лише якщо відповідні дані будуть у Реєстрі прав нерухомого майна. При цьому реєстрація нового об’єкта є останньою процедурою оформлення, а їй передує кілька інших дозвільних процедур, які дають змогу за законом звести будинок: дозвіл на старт робіт, отримання декларації на будівництво та введення в експлуатацію.
Найбільш поширена проблема при цьому – накладення кордонів, тобто коли дві земельні ділянки, що мають різні кадастрові імена, по кордоні частково або повністю збігаються. Варто відзначити, що витоками проблеми найчастіше є виключно технічні причини. У різний час існували різні процедури виготовлення землевпорядної документації. При цьому практично будь-яка земельна ділянка може стати теоретично метою претензій безлічі осіб. У цьому випадку вирішенням спору займатиметься суд.
При намірі будувати житловий будинок з різними супутніми спорудами (гаражі, альтанки тощо) варто враховувати, що такі об’єкти відносять до І або ІІ категорій складності згідно з даними ГАСІ (Державної архітектурно-будівельної інспекції). Для легального будівництва такого об’єкта потрібно подати до органу, що займається архітектурно-будівельним контролем, декларацію, яка заявляє про початок будівельних робіт.
Після цього декларація реєструється (безкоштовно) протягом не більше ніж 5 робочих днів. Потім після побудови будівлі у ДАСІ реєструється декларація, яка підтверджує можливість експлуатації житла.Процедура реєстрації займає трохи більше 10 робочих днів.

«Самобуд» та штрафи

Протягом 2015 року було проведено «будівельну амністію, протягом якої без сплати штрафів можна було узаконювати «самобуд». Наразі такої можливості вже немає. Тому, якщо будинок було збудовано без відповідного погодження, для його узаконення доведеться сплатити штраф 10,2 тисяч гривень (600 неоподатковуваних мінімумів). У випадку, якщо власником є ​​юридична особа або ФОП, штраф може сягати 900 неоподатковуваних мінімумів.

Узаконення нерухомості при оформленні вже збудованого будинку

Обов’язкова умова введення в експлуатацію житлового будинку – проведення його технічного обстеження, яке проводиться у 2 етапи:

  1. Процедура попереднього (візуального) обстеження, що включає огляд та фотографування будівлі, її обміри та визначення категорії складності будівельних робіт на основі проектної та інших видів технічної документації.
  2. Проведення детального (інструментального) обстеження, що складається з визначення матеріалів, з яких будувався будинок, а також його конструкцій. На цьому етапі залучаються додаткові фахівці, а також, за необхідності, спеціально атестовані лабораторії.

По завершенню даних процедур техінспектор складає звіт і наносить спеціальну позначку техпаспорт. Далі процедура реєстрації є досить простою. Потрібно подати до органів ДАБК заяву щодо прийняття будівлі (розглядається до 10 днів).При цьому додатково надаються:

  • Звіт про проведення техобстеження будівлі, що підтверджує його безпечну експлуатацію;
  • 2 екземпляри декларації про готовність будівлі до експлуатації;
  • копія документа про право власності, засвідчена нотаріусом;
  • документи, що підтверджують ідентифікацію власника будинку.

Ця заява подається безпосередньо до центру адміністративних послуг, який прикріплений до Вашого району. Для того, щоб привласнити поштову адресу, потрібно звернутися з відповідною заявою до місцевої ради, де знаходиться сам будинок. Як правило, для цього потрібно подати заяву, яка включає копію декларації про ухвалення об’єкта нерухомості. Воно розглядається не більше місяця.

Compare Listings