Коли передавати кошти на купівлю нерухомості?
Правильна передача грошей при купівлі житла вважається одним із основних факторів під час угоди купівлі-продажу разом із підготовленими документами та гарним станом квартири. Для обох сторін це дуже важливий момент, т.к. покупець інвестує значну суму і стає власником, а продавець відчужує житло і отримує грошову винагороду.
Більшість розрахунків під час проведення цієї процедури проводяться з допомогою державного чи приватного нотаріуса, який є гарантом передачі коштів. Сторони угоди оплачують вартість об’єкта та витрати у будь-якій, зручній для них валюті, враховуючи угоди (трапляється і без посередництва) і лише після перевірки даних, підтверджують факт передачі грошей.
Якщо обидві сторони не мають заперечень один до одного, відповідно до законодавства України, юрист укладає договір.
Купуючи квартиру, оплату можна здійснити за допомогою двох видів розрахунку:
– готівка;
– безготівковий.
Відповідно до постанови Нацбанку України №210 від 01.09.2013, готівкою можна розраховуватись у тому випадку, якщо сума не перевищує 150 тис. грн, в іншому випадку покупець користується безготівковим розрахунком. Хоча, якщо зважати на тенденції українського ринку нерухомості, ціни на нерухомість значно перевищують зазначені ліміти.
Ціни на нерухомість за документами та насправді
Бувають ситуації, що покупець та продавець, щоб заощадити на державному миті та зборі до ПФУ, вирішують прописати у договорі занижену ціну. Ініціатором таких дій здебільшого стає покупець, але ризик не завжди виправданий.Адже якщо угоду визнають недійсною – покупець отримає саме ту суму, яка була прописана у договорі купівлі-продажу.
До спроби заощадити на податках можна віднести та оформлення договору дарування замість купівлі-продажу. Але в такому разі покупець може залишитись взагалі без грошей.
Готівка — це передача коштів готівкою, яка може здійснюватися трьома способами.
Попередній розрахунок
Оформляється та нотаріально засвідчується договір після передачі коштів власнику нерухомості. У момент проведення операції продавець ще має право власності, але гроші йому вже передано.
Розрахунок за фактом зміни власника
Розрахунок відбувається після проведення правочину згідно із законодавством України. У певний момент покупцеві належить право на нерухомість та готівку.
Змішаний
Покупець передає готівку після підписання угоди, але обов’язково до засвідчення нотаріусом зміни власника нерухомості. Такий спосіб вважається найпоширенішим на ринку нерухомості під час оформлення угоди готівковим розрахунком. У деяких випадках для підстрахування факт отримання коштів підтверджується розпискою.
Перевірка банкнот
Справжність грошей здебільшого перевіряється у момент передачі суми власнику. Перевірка відбувається декількома способами:
– самостійна перевірка. Справжність перевіряють за допомогою спеціального детектора, який є практично у будь-якій нотаріальній конторі;
– перевірка працівниками банку.Такою послугою користуються досить рідко, оскільки вона платна. Договір підписується у банку, а співробітник перевіряє справжність купюр.
Безготівковий розрахунок (якщо сума перевищує 150 тисяч гривень)
Документи одержують у банку після проведення наступних операцій:
– переказ на рахунок продавця (гроші вносяться через касу);
– переказ з рахунку на рахунок. Гроші вносяться на рахунок покупця, а вже потім переказуються на рахунок продавця (комісійні до 1% від суми переказу);
– депозит у нотаріуса. Покупець у будь-який спосіб перераховує на нотаріуса потрібну суму, а після відчуження права власності гроші зараховуються на рахунок покупця.