Легалізація самобудів: міф чи реальність?
Хтось вирішив звести невелику дачу, а вийшов добротний будинок. Хтось, звівши стару хатинку, на її місці спорудив великий особняк, а комусь захотілося влаштувати балкон. Зараз самовільний забудовник має змогу здійснити легалізацію своєї нерухомості за умови, якщо настане певний порядок. Він описаний у Законі України «Про внесення відповідних змін до Закону «Про правила регулювання містобудівної діяльності». Цей правовий документ дозволяє власникам узаконювати самобудови. Але Вам доведеться співпрацювати безпосередньо з представниками інспекції ДАБК (Держ. архітектурно-будівельний контроль) за місцем розташування об’єкта нерухомості. Саме ця організація приймає рішення щодо визнання нерухомості статусу офіційною.
Як можна узаконити самобуд?
Дія цього закону визначає можливість будь-якого самобуду, зведеного громадянином України у тимчасовому проміжку з 1992 по березень 2011р. Закон визначає такий перелік нерухомості:
Дачні та малі садові споруди, будиночки;
Будинки для постійної експлуатації (проживання);
Побудови сільгосппризначення, а також для розведення тварин;
Будинки суспільного характеру І та ІІ категорії складності.
Варто зазначити, що якщо Ви подасте заяву до кінця 2015 року, то держава передбачає легалізацію нерухомості абсолютно безкоштовно.
Як оформляються самобуди до 300м2?
1. Техпаспорт
Ця процедура передбачає звернення до БТІ і може зайняти максимум 10 днів.
2.Подання заяви та відповідної документації безпосередньо до ДАБК
Приклад заяви оприлюднено на офіційному сайті держорганізації. Але, крім цього, обов’язкові при подачі такі документи:
Копія техпаспорту з БТІ;
Декларація, яка засвідчує готовність експлуатації об’єкта (обов’язково 2 копії);
Ксерокопія документів, що підтверджують право власності на землю, де виконано будівництво.
Папір потрібно завірити нотаріально, при цьому надавати оригінали є необов’язковою процедурою.
3. Декларування відповідного рішення ДАБК
Не більше ніж через місяць після подання відповідної заяви фахівцями ДАБК надається офіційна відповідь. Якщо Ваші документи гаразд, чиновники видадуть 1 екземпляр відповідної декларації. Отриманий документ потрібен БТІ для оформлення переведення нерухомості під новим статусом, а також внесення змін безпосередньо до техпаспорту.
Декларація дає можливість укладати договори щодо різних комунікацій, зокрема газу чи води.
4. Реєстрація прав власності у місцевих органах держреєстрації
Потрібні пакети відповідних документів і, найголовніше, декларація, що пройшла реєстрацію ДАБК. Список документів може змінюватись, тому краще уточнити його безпосередньо в органі самоврядування.
Як оформляються самобуди з площею, що перевищує 300м2?
У цій ситуації може використовуватися представник компанії, яка офіційно займається технічним оглядом будівель та житлових будівель. При цьому послуга перевірки ТТХ будівлі може бути надана місцевим БТІ.Варто зазначити, що весь процес оформлення загалом займає не більше 10 днів.