We found 0 results. View results
Your search results

Оформлення спадщини у 2018 році

21.11.2023

Мін’юст вніс поправки в інструкцію нотаріусам під час оформлення спадщини. Документ враховує нюанси розповсюдження обов’язків місцевих органів на території країни.

04.12.2017 р. міністром юстиції Павлом Петренком був підписаний наказ №3851/5 «Про затвердження змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України». Документ був зареєстрований у Держреєстрі нормативних актів 05.12.2017 р., і закон одразу набрав чинності.

Міністерство юстиції затвердило зміни для реалізації закону №1983-VIII від 23.03.2017 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах».

Тепер місце відкриття спадщини підтверджується довідкою про реєстрацію (останнє місце проживання), видану виконавчим органом ради села, селища або міста та сільським головою.

Тому в інструкції про порядок вчинення дій натаріуса не діє вимога підтверджувати місце відкриття спадщини такими документами як:

– довідка житлово-експлуатаційного підприємства;

-довідка правління житлово-будівельного кооперативу про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця;

– запис у домовій книзі про реєстрацію/постійне місце проживання спадкодавця;

– довідка з військкомату про те, що спадкодавець до початку служби жив за цією адресою.

Міністерство зобов’язало нотаріусів враховувати поширення повноважень місцевих органів влади на території країни. Якщо останнє місце проживання було на території, де органи влади України на даний момент не здійснюють повноваження, спадкоємцем подається така заява.

Якщо нотаріуса захоплять у порушенні вчинення нотаріальних дій, Міністерство юстиції призупинить роботу нотаріусів (тимчасове блокування доступу до Держреєстру), або позбавить права проводити держреєстрацію.</ >

Якщо Міністерством юстиції було припинено діяльність нотаріуса або було заблоковано його доступ, спадкоємці можуть подати заяву та передати справи іншому нотаріусу в межах 1 нотаріального округу. Нотаріус, якого вказали у заяві, має ухвалити справу.

Спадкоємці можуть подати заяву і у разі ліквідації державної нотаріальної фірми або при завершенні робочої діяльності приватного нотаріуса.

Передача справи про спадковість іншому нотаріусу відбувається:

– через 6 місяців, які встановлені для прийняття спадщини з початку її відкриття;

– до видачі свідоцтва про право на спадщину.

Спадкоємець особисто подає заяву про передачу справи нотаріусу. Підписи спадкоємців у заяві про передачу справи засвідчують нотаріально.

Справа про спадок з одного нотаріального округу в інший передається згідно з наказом головного територіального управління юстиції Міністерства юстиції.

Compare Listings