We found 0 results. View results
Your search results

Чому багато українців, чиє житло було пошкоджене через війну, не можуть подати заяву на компенсацію?

30.10.2024

Серед українців, які подають заяви на компенсацію за програмою «єВідновлення», лише 20% мають правовстановлюючі документи на житло, що є обов’язковою умовою для подачі заявки. Про це повідомила голова парламентського комітету з питань державної влади та регіонального розвитку Олена Шуляк.

Вона уточнила, що з моменту запуску Реєстру пошкодженого та зруйнованого майна у травні 2023 року громадяни подали 780 тисяч повідомлень про руйнування житла. Однак лише 150 тисяч з них змогли подати заяви на компенсацію, що пояснюється відсутністю у багатьох підтверджуючих документів на право власності. Серед причин відсутності документів — втрата їх у зруйнованому житлі, залишення в окупованих регіонах або втрата під час евакуації.

Державний реєстр прав на нерухоме майно, що фіксує дані про право власності, почав функціонувати лише у 2014 році. Відтоді відомості в нього вносяться автоматично, але якщо житло було придбане до цього, дані потрібно вносити вручну, інакше вони залишаються лише на папері або зберігаються в БТІ, що ускладнює їх відновлення.

Шуляк наголосила, що власникам житла, придбаного до 2014 року, слід заздалегідь подбати про реєстрацію своїх прав у Реєстрі. Це можна зробити через портал або застосунок «Дія», що дозволить подати заяву на компенсацію у разі пошкодження житла.

Як зареєструвати нерухомість?

Власникам нерухомості, зокрема житлових будинків, будівель, споруд, квартир та інших приміщень, придбаних до 2004 року, рекомендується зареєструвати свої об’єкти в Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Внесення даних до реєстру не має обмежених термінів, тому власники можуть зробити це у зручний для них час. Для реєстрації власнику або його представнику (за нотаріально посвідченою довіреністю) потрібно звернутися до Центру надання адміністративних послуг.

Необхідні документи:

  • Документ, що посвідчує особу, та реєстраційний номер облікової картки платника податків.
  • Правовстановлюючі документи з відміткою або штампом БТІ та довідка з БТІ про реєстрацію права власності на паперових носіях.
  • Якщо в документах відсутні дані про технічні характеристики об’єкта, необхідно подати технічний паспорт до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Compare Listings