Як отримати відомості з Державного реєстру прав на нерухоме майно
Міністерство юстиції України пояснило на своїй сторінці у Facebook, як отримати дані з Державного реєстру прав на нерухоме майно.
Отримання вилучення з Реєстру прав на нерухоме майно – це обов’язкова умова для здійснення угоди з нерухомістю, передачею її під заставу, а також для набуття спадщини.
Витяг з Державного реєстру прав можуть отримати власник нерухомого майна, особа, яка має речове право на чуже нерухоме майно, спадкоємець, власник квартири, житлового або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку при створенні об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
У Мін’юсті посилили безпеку при проведенні угод з нерухомістю. Зараз отримати дані можна двома способами:
- дистанційно через веб-портал Міністерства юстиції за допомогою електронних засобів;
- у паперовій формі шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса.
За отримання даних з Державного реєстру прав щодо кожного окремого об’єкта нерухомого майна передбачено адміністративний збір.
Розмір його залежить від способу отримання даних:
- 0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, вилучення у паперовій формі;
- 0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, вилучення в електронній формі;
- 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – за отримання даних адвокатами, нотаріусами шляхом доступу до Реєстру.
Дані в електронній та паперовій формі мають однакову юридичну силу.
Після оплати та відправки заяви, реєстратор розглядає запит і здійснює виписку на отримання інформаційної довідки або формує відмову.