Старий залізничний вокзал Миколаєва
Життя тут кипіло: тисячі жителів міста добиралися на залізничний вокзал, щоб виїхати в різні куточки України та Росії. Колись цей миколаївський вокзал був центром суспільного життя. Зараз, на жаль, будівля руйнується і використовується лише з технічною метою.
Як усе починалося
У популярній на той час миколаївській газеті “Південна правда” І. Євтіхов описував детально багату історію залізничного вокзалу. Після відкриття морського порту в Миколаєві місто починає стрімко розвиватися. У 1907 році було побудовано лінію «Миколаїв-Херсон», а в 1914 році – «Миколаїв – Колосівка». Пізніше починає розвиватися і залізнична мережа в самому місті, шляхи підводять до великих заводів миколаївських. Але це тривало недовго.
Під час громадянської, а також Великої Вітчизняної війни залізнична мережа була сильно зруйнована. Відновлювали її прості люди, через кілька років після війни 1947 року її вдалося повністю реконструювати. Миколаївський вузол з переробки вантажів став перевершувати навіть довоєнні показники. Через кілька років звели нову будівлю наприкінці вулиці Пушкінської. Архітектори намагалися, щоб будівля виглядала якнайпривабливішою, адже вокзал – це обличчя міста.
Історія старого вокзалу багата на події, в 1917 році тут був організований перший у Миколаєві партійний осередок, який надалі перетворився на революційний комітет. У роки Великої Великої Вітчизняної війни тут вели активну військову підготовку.
Як залізничний вокзал перетворився на станцію
У 1980 році в місті Миколаєві був побудований другий вокзал, з якого почали здійснюватися багато поїздок, а старий став не таким затребуваним. Він використовувався лише для пасажирських поїздів. Зараз тут курсують лише кілька приміських поїздів, серед яких: Миколаїв – Новополтавка, Миколаїв – Каховка, Миколаїв – Долинська та Миколаїв – Колосівська. Старий залізничний вокзал Миколаєва знаходиться на балансі будівельного монтажно-експлуатаційного управління, яке розташоване у місті Херсон.
Будівля старого вокзалу знаходиться в поганому стані і потребує ремонту, а про колишню славу нагадують тільки розкішні колони, величезні вікна і напівкругла стеля.