Продаємо квартиру: які витрати несе продавець
Якщо ви плануєте продати квартиру, то напевно вам буде цікаво заздалегідь прорахувати всі супутні витрати під час укладання угоди продажу. А їх по правді кажучи чимало, особливо якщо сума продажу солідна. Для укладання договору купівлі-продажу не обійтися без походу нотаріуса. Законодавством України передбачено, що договір купівлі-продажу укладається нотаріально у письмовій формі (стаття 657 ЦКУ). А для того, щоб угода була оформлена у нотаріуса, необхідні документи про сплату пенсійного збору, держмита або витрат на нотаріальне оформлення, адміністративних зборів і таке інше. далі. Розкажемо в цьому матеріалі про витрати, які несе власник під час продажу нерухомості.
Податки та інші платежі для власника житла під час продажу
- Послуги нотаріуса. Найчастіше нотаріуса вибирає покупець, його вибір (державний чи приватний) не впливає законність угоди чи інші платежі. Сума залежить також від складності процесу.
- Державне мито для продавця за нотаріальне посвідчення угоди – 1% від вартості угоди.
- Пенсійний фонд – 1% від вартості угоди.
- Податок на доходи фізичних осіб – ПДФО від продажу. Цей податок залежить від кількох факторів:
- терміну володіння нерухомістю (якщо власник володіє нерухомістю менше 3-х років і це перша угода, то він зобов’язаний сплатити ПДФО);
- кількості угод, проведених за рік (якщо власник вже здійснював угоди з нерухомістю протягом року, він зобов’язаний сплатити ПДФО у розмірі 5% – друга і наступні), для нерезидентів -18%;
- громадянство (якщо ви не є резидентом, то податок на продаж вищий).
Податок на доходи фізичних осіб прив’язаний до вартості нерухомості, яка зазначена в договорі. ПДФО не сплачується продавцем, якщо він володіє квартирою понад 3 роки і це його перша операція з нерухомістю у звітному році. Це стосується всієї житлової нерухомості (квартири, кімнати, земельні ділянки, садові, житлові будинки).
Як приблизно підрахувати витрати при продажу нерухомості?
Щоб попередньо підрахувати загальні витрати при продажі квартири від початкової вартості потрібно забрати:
- Витрати на проведення угоди купівлі-продажу (підготовка документів та необхідних довідок, податки). Загалом ці витрати можуть стартувати від 500 $. Ця сума залежить від ціни квартири та від багатьох моментів, наприклад, у квартирі потрібно узаконити перепланування, інше;
- витрати на переїзд (транспортування речей, послуги транспортної компанії);
- можливу знижку на торг. Багато продавців впевнені, що вони не знижуватимуть ціну, але, як показує практика, часто доводиться йти на торг і знижка може вийти суттєвою. Важливо, щоб переговори вів досвідчений ріелтор, у цьому випадку ви зможете “захистити свою ціну” і бути впевненим, що не здешевили.
- Витрати на оплату послуг ріелтора. Тут все залежить від компанії та професіоналізму ріелтора. Вартість послуг посередника в Україні складає 2-5% від суми угоди. Якщо продається об’єкт вищого класу, то відсоток може бути нижчим. У столиці України та у великих містах ставка становить 3-5% від суми угоди, 5% частіше беруть, якщо працюють у форматі партнерських продажів.
Найчастіше вартість загальних витрат при продажі квартири коливається близько 10% від кінцевої ціни. Цікавий факт, що сума витрат не змінюється, залежно від того, продає квартиру власник самостійно або за допомогою ріелтора. Займаючись продажем житла самостійно, ви позбавляєте себе багатьох ресурсів, який використовує агент у своїй роботі: досвід переговорів, аналіз ринку, різні маркетингові стратегії, зв’язки з комунальними компаніями тощо.
Угода купівлі-продажу має двосторонній характер, часто одна сторона бере на себе витрати. Але за погодженням сторін витрати можуть розподілятися між двома сторонами (продавцем та покупцем), всі моменти фіксуються у попередньому договорі.
Звертайтеся до наших спеціалістів в АН “Оксаген” для консультації з продажу житла та витрат, пов’язаних з угодою купівлі-продажу. Ми надаємо повний спектр ріелторських послуг та допоможемо продати вашу нерухомість швидко та максимально вигідно!