Як ввести будинок в експлуатацію?
Будь-який збудований будинок або будинок має бути введений в експлуатацію відповідно до законодавства України. Без введення в експлуатацію не можна користуватися будинком і підключити до нього необхідні комунікації. Ця послуга надається безкоштовно і є реєстрацією декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Якщо відсутня процедура введення будинку в експлуатацію, власник також не може оформити право власності відповідно не може розпоряджатися майном.
Пакет документів для введення приватного будинку в експлуатацію:
- паспорт та код власника та співвласників ділянки;
- документ про право власності на землю;
- повідомлення про початок будівництва об’єкта.
Крім цих документів потрібен технічний паспорт.
Як ввести приватний будинок в експлуатацію: етапи
Насамперед необхідно подати документи державному органу через Центр надання адміністративних послуг (ЦПАУ) або через спеціальний онлайн-сервіс. На руках має бути будівельний паспорт, ще одна важлива умова – початок робіт має бути зареєстровано поданням відповідного повідомлення.
Етапи:
- Оформлення технічного паспорта на об’єкт. Оформляють техпаспорт у БТІ або у приватного фахівця. У техпаспорті вказується інформація про будинок, його технічні характеристики, розміри, конфігурація.
- Подання декларації про завершення будівництва. Дана декларація подається до ДАБІ через ЦПАУ. Державний орган робить відмітку у технічному паспорті та реєструє декларацію.
- Отримання поштової адреси. Отримати поштову адресу можна і раніше, але якщо ви прогавили цей етап, то зареєструвати адресу можна і після подання декларації про завершення будівництва. Для отримання поштової адреси необхідно звернутись до місцевих органів ЦПАУ. Необхідно мати документи додому, паспорт та код. До цього етапу будинок уже введено в експлуатацію.
Останній крок – це оформлення права власності. Далі укладаються договори з комунальними службами та вони підключають усі необхідні комунікації.