We found 0 results. View results
Your search results

Шахрайство при здачі квартири в оренду: як правильно скласти договір оренди

27.11.2023

В Україні часто трапляються випадки шахрайства при здачі квартир в оренду. Найчастіше квартири чи будинки здаються без дозволу власника, належать іншим особам чи перебувають під іпотекою. Проте є способи захистити себе від подібних проблем, перевіряючи документи на нерухомість і укладаючи договір оренди з чітко прописаними умовами оренди житла.

Правильно складений договір оренди містить чіткі умови оренди: термін, стан житла, сума орендної плати, процедура завершення договору.

Правильний договір оренди

Зміст договору оренди має включати:

  • особисті дані сторін – їх повні імена, адреси;
  • опис об’єкта оренди – квартира, кімната, житловий будинок або його частина, інше;
  • дата укладання та строк дії договору. Також важливо вказати умови продовження або розірвання, наприклад, автоматичне продовження, якщо за місяць до закінчення терміну жодна із сторін не виявила бажання завершити договір;
  • вказівку розміру орендної плати та способу її оплати;
  • порядок здійснення платежів за комунальні послуги – хто, коли та як їх оплачує;
  • питання, пов’язані зі страховим депозитом та його поверненням. Страховий депозит – сума, яку орендар передає орендодавцю як гарантію збереження майна. Ця сума може використовуватись для відшкодування збитків, спричинених неправильним використанням житла або для покриття заборгованостей з оплати комунальних послуг або орендної плати;
  • акт прийому-передачі. У цьому документі слід докладно описати стан житла, перерахувати речі, що знаходяться усередині, та їх стан.

Що потрібно перевірити?

Перед укладанням договору оренди житла дуже важливо ретельно перевірити всі документи, особливо якщо вартість оренди дуже низька. Це необхідно через можливість прихованих фактів, які можуть стати джерелом проблем у майбутньому. Найчастіше намагаються приховати таку інформацію:

  • здача житла без згоди власника;
  • наявність власників, відмінних від орендодавця;
  • наявність іпотеки на житло;
  • перебування квартири чи будинку під арештом;
  • неправильне оформлення документів на власність або їхню відсутність.

Також важливо чітко визначити метод оплати. Наприклад, вказати, чи здійснюватиметься безготівковий переказ на банківський рахунок чи оплата готівкою. При безготівковій оплаті слід зберігати виписки чи квитанції. При оплаті готівкою, рекомендується скласти додаткову угоду до договору, акт-прийому передачі у довільній формі або розписку, радять юристи.

Наше АН “Оксаген” давно працює на ринку оренди житла, наші ріелтори швидко підберуть вам потрібне житло та ретельно перевірять документи власника. Звертайтеся, завжди раді вирішити ваше житлове питання!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Compare Listings