Післямова до «Realty Forum-3»
У м. Київ 28 лютого 2020 р. відбувся форум ріелторів “Realty Forum-3”. Учасниками форуму від АН Оксаген були Козлова Наталія, Кіт Тетяна та Боднарук Людмила, менеджери та один із провідних ріелторів агентства.
Настав час для аналізу та оцінки вражень. Вони дуже добрі. Взагалі, аналізувати те, що відбувається, дуже корисно, особливо на підставі якихось нових, не звичайних дій, подій. За щоденною рутиною це часто не вдається, або часу не вистачає, або на думку не спадає. Ми просто виконуємо день за днем певні події, як заведені машинки. Одне з перших вражень – кількість і різна плановість спікерів на форумі. Я передбачала, що говоритимуть лише про ріелторський бізнес у вузькому значенні – робота, клієнти, відсотки, документи…. Але все виявилося набагато цікавішим. 10 спікерів по 40 хвилин. Часу, до речі, нікому з них не вистачало, всі перебирали хвилини і з жалем йшли зі сцени. Усім їм було що додати. А слухачі не втомлювалися. Зал на 1000 чоловік усі 8 годин виступів був дуже уважний. Самі дивувалися і спікери, і слухачі.
Так ось, спікерами були:
Андрій Коцина – керівник напряму в OLX «Нерухомість в Україні», говорив про рекламу на ОlX. Звичайно, правила подачі оголошень, представлення об’єкта практично однакові на всіх сайтах (я не маю на увазі навігацію сайту). Мається на увазі – правильність написання та подачі матеріалу: теги, ключові слова, гарне фото, відео, правильний
заголовок та привабливий текст тощо, час подачі оголошення, підняття в ТОП та інші важливі моменти.Анатолій Топал – Сертифікований керуючий нерухомістю. Керівник ДО «Асоціація професійних управителів нерухомістю». Йшлося про комерційну та прибуткову нерухомість, про бізнес, який у Миколаєві поки що мало розвинений. Продавати можна об’єкт, бізнес чи інвестиційну пропозицію, прибуткову справу.
Андрій Доманський – адвокат. Пояснив, навіщо потрібні договори із клієнтами. Тим самим рієлтор, до речі, захищає і себе, і права клієнта на сумлінну роботу. Звертав увагу на перевірку клієнтів. Головне – працювати і пам’ятати про репутаційні та фінансові ризики. Зібрано, вдумливо, акуратно.
Олександр Логачов – спеціаліст з продажу АН Валіон, експерт з первинного ринку та інвестицій. Ділився досвідом, наводив приклади та аналіз продажу неліквідних об’єктів, надто великих чи не типових.
Олена Самсонова – Консультант з управління бізнесом, Сертифікований тренер НЛП, Бізнес-тренер. Автор трьох книг, одна з яких «Якщо покупець каже НІ» – бестселер! Розповіла про емоційний бік продажу-купівлі нерухомості, про те, що люди не завжди раціональні. Ними часто рухають емоції та часто вони купують зовсім не те, що спочатку планували. Загалом, треба прислухатися до людей. Всього-навсього )).
Людмила Богуш – бізнес-тренер з управління часом, власник компанії BogushTime, автор технології управління часом BogushTime, патент на планувальник BogushBook. Дуже важливий виступ. Про те, як усе встигнути.Працює з тайм-менеджментом, допомагає, вчить правильно користуватися часом, визначати цілі, формулювати мрії. Складати
розклади, застосовувати систему нагадувань, вести облік, чек-листи. Запланував-зробив. Ну, у нашій роботі без цього нікуди. Велика кількість клієнтів та об’єктів по-іншому не врахуєш. Загалом робота з часом.
Андрій Шатирко, спеціаліст у YouTube та засновник агентства відеомаркетингу. Ключовий вектор діяльності компанії – просування у YouTube. Більше його виступ було про створення та підтримку особистого бренду та використання YouTube – як викликати у глядачів емоції? Про регулярність використання цього інструмента. Дуже важливо. Якщо почали вести блог про роботу, про об’єкти, не можна пропускати жодного випуску з новою інформацією. Цьому потрібно посвятити весь час. Як ідея дуже цікаво.
Анатоль Неєлов, художній керівник Театру — Студії Імпровізації «ЧОРНИЙ КВАДРАТ». Викладає у Києво-Могилянській Бізнес Школі, а також як індивідуальний тренер, співпрацює з адвокатськими конторами, детективними агентствами, юридичними фірмами, політичними організаціями та, вибірково, народними депутатами України.
Дуже цікаво висвітлив акторську сторону роботи рієлтора. Про те, що всім нам доводиться постійно імпровізувати, бути самим собі і драматургом, і режисером, і актором. «Ви драматург – до зустрічі з клієнтом плануєте, під час зустрічі стаєте
актором. І весь цей час ви собі режисер».
Володимир Козлов. Бізнес – тренер та консультант з питань управління складними комунікаціями. Основні теми тренінгів та майстер – практикумів за темами: «Управління складними переговорами», «Експерт переговорів», «Статусний партнер: шанс на переконання», «Спеціальні ділові комунікації» та багато інших. Цікаві речі = «Довести – не означає переконати, визнати – не означає прийняти!» Мистецтво ведення переговорів! Коли ми, ріелтори, просто чуємо про це, виринаємо з повсякденної рутини, продзвонів, переглядів – корисно замислитись та проаналізувати. Загалом є
куди прагнути.
Адрей Длігач – Доктор економічних наук, Генеральний директор групи компаній Advanter Group, стратег, футуролог. Провідний експерт із формування стратегій бізнес-проривів. один з найцікавіших спікерів. Як змінюється світ, умови та способи ведення бізнесу, навіть способи купівлі нерухомості, зокрема. Безпілотні авто, віртуальні покупки. Коли покупець через свого довіреного просто знаходиться в офісі на іншому континенті та дивиться відео онлайн з об’єкта. Змінюється ставлення до офісів, до комерційної нерухомості, гроші витрачатимуться на послуги. Змінюється клієнт.Розвивається штучний інтелект, який водить машину, знімає кіно та рекламу, навіть дає юридичні консультації та працює з клієнтами, з’являються нові продукти, …
Зрозуміло, що ми, ріелтори, в Миколаєві поки що чекаємо такого прогресу, в основному працюємо з сегментом середньої житлової нерухомості, але має бути потяг до новизни, до прогресу… І, взагалі, коли перед нами виступили всі ці товариші, відразу стало ясно, наскільки різнобічним має бути ріелтор, як людина, особистість, фахівець. Перед нами виступили актор-режисер, адвокат, 3 психологи, 2 рієлтори, економіст, спеціаліст з реклами, спеціаліст по YouTube. Усім їм було, що сказати ріелторам. А ми із задоволенням слухали!
Ось за що я і люблю цю роботу – за багатство емоцій, за те, що вона стимулює до розвитку, аналізу, допомагає людині розкрити безліч талантів, проявити характер, отримати винагороду. Бажаю вам прогресу, реалізації всього бажаного.
Наталія Козлова АН “Оксаген”