Як ввести приватний будинок в експлуатацію у 2021 році
Щоб можна було оселитися в приватному будинку, він повинен бути введений в експлуатацію. Ця процедура має особливості, про які необхідно знати. Сама операція є реєстрацією про готовність об’єкта до експлуатації.
Чому необхідно вводити будинок в експлуатацію?
Деякі власники думають, що вводити будинок в експлуатацію не потрібно, і це помилково. Без правильного оформлення документів ви не зможете проводити жодні юридичні операції, тобто не вдасться продати, заповідати, обміняти, використовувати будинок як заставу та інше. Дозвол на введення в експлуатацію потрібний, щоб узаконити самовільну споруду. Цей документ свідчить про те, що в процесі будівництва було дотримано всіх нормативів. Також доки не буде пройдено процедуру введення в експлуатацію, власник будинку не зможе укласти договори з комунальними службами, навіть якщо комунікації вже підведено. Якщо приватний будинок не введено в експлуатацію, він вважається недобудовою.
Якщо ви будете користуватися будинком, який не введений в експлуатацію, то на вас чекає штраф – близько 850 гривень. А якщо це буде повторне порушення, він росте.
Необхідні документи, щоб зареєструвати декларацію про готовність приватного будинку до експлуатації:
- паспорт та ідентифікаційний код власника та співвласників ділянки;
- документ про право власності на земельну ділянку;
- повідомлення про початок будівництва об’єкта;
- технічний паспорт.
Етапи введення будинку в експлуатацію
Етап 1.
Першим, що необхідно зробити – це подати документи державному органу через Центр надання адміністративних послуг (ЦПАУ) або через онлайн-сервіс (якщо ваш будинок площею до 500 кв.м., трохи більше двох поверхів крім мансарди).
Етап 2.
Приватний будинок має бути побудований на підставі будівельного паспорта. Варто зазначити, що є обов’язкова умова – початок будівельних робіт має бути зафіксовано поданням сповіщення.Також необхідно замовити технічний паспорт БТІ або спеціаліста, у якого є відповідна ліцензія. З усіх параметрів і оформляється технічний паспорт. Приблизна ціна послуги – від 1500 до 3500 гривень (залежить від загальної площі будинку та розцінок компанії, до якої ви звернетеся).
Після цих дій можна подавати пакет документів для отримання свідоцтва про власність на житловий будинок.