Які терміни корисно знати під час спілкування з агентом з нерухомості?
Агенти з нерухомості часто використовують у своїй лексиці багато незнайомих термінів при спілкуванні з клієнтами, їх також можна зустріти і в оголошеннях про продаж. Знання цих слів допоможе продавцю чи покупцю нерухомості краще розуміти про що йдеться, а іноді навіть допоможе заощадити гроші.
Хоумстейжинг, без відсотків, екс і багато інших термінів можна почути при спілкуванні з ріелтором. Було б добре знати їхнє значення, про це й розповімо у цьому матеріалі.
“Брокерські” слова, які корисно знати клієнтам
Екс або ексклюзивний договір – це вид договору, який ви укладаєте з агентом з нерухомості. Ви даєте право лише йому продавати вашу нерухомість. Підписаний договір обмежує право продавця укладати угоди із представниками інших агентств для реалізації об’єкта на ринку нерухомості. Важливо знати: протягом дії договору, не важливо, звідки прийшов покупець, якщо об’єкт продано, то власник повинен сплатити агенту комісійні, навіть якщо квартиру купив його родич. Друге – термін договору. Як правило, це три місяці, але в деяких випадках, якщо це складний неліквідний об’єкт або елітна нерухомість, то термін може бути близько півроку. Перед продажем обов’язково поцікавтеся у агента, чому саме за цей термін агент хоче продати ваш об’єкт. Саме такі договори варто укладати з агентами, якщо ви справді зацікавлені у продажу своєї нерухомості.Уклавши екс, ріелтор точно знає, що йому заплатять за виконану роботу, якщо він продасть об’єкт за певний термін. Він інвестуватиме в рекламу, просуватиме ваш об’єкт, співпрацюватиме з іншими агентами тощо.
“Без відсотків”, “комісійні 0” або покупець комісію не платить. Що це означає? Такий припис можна побачити у деяких оголошеннях. У 99% цей об’єкт продає ріелтор і він, швидше за все, уклав договір з продавцем нерухомості. Насправді для покупця жодної комісії не потрібно. Швидше за все агент продавця, підписавши з ним ексклюзивний договір, пропонує частину своєї комісії колегам, які приведуть реального покупця.
В Україні можна побачити таку абревіатуру МЛС (MLS) або мультилістинг. Це професійний інструмент, за допомогою якого агенти продають нерухомість. Простіше кажучи, це база з оголошеннями, яка доступна лише ріелторам. Наприклад, агент підписав ексклюзивний договір з клієнтом, він розміщує оголошення в цю базу і пропонує співпрацю колегам. Функціонування такого інструменту робить ринок нерухомості прозорішим і цивілізованішим і дозволяє досягти потрібного результату.Мультілістинг дозволяє в короткий термін надавати послуги клієнтам, створює умови для взаємовигідного співробітництва та є своєрідним джерелом аналітичних даних про ринок нерухомості.
Описувані терміни роблять ринок більш комфортним і функціональним, що дає можливість задовольнити потреби всіх учасників. А ось що робить продаж нерухомість красивішою і привабливішою називається хоумстейжинг. Хоумстейджинг – це підвищення привабливості об’єкта, різні прийоми і фішки. Головна мета – зробити так, щоб нерухомість захотілося купити. І це не тільки про прибирання, тут приділяється увага кожної деталі – від освітлення до розміщення меблів. Вже навіть починають з’являтися спеціалісти з хоумстейжингу.
Покупка або продаж житла – складний процес, який потребує певних знань та навичок. Звертайтеся за допомогою до АН “Оксаген”, наші агенти допоможуть спростити та прискорити продаж житла!!