We found 0 results. View results
Your search results

Податки при операціях з нерухомості в Україні: кому і скільки

16.11.2023

Податки при купівлі нерухомості – додаткові витрати для покупця і обійтися, на жаль, без їхньої сплати не вийде. Щоб стати повноправним власником об’єкта, доведеться заплатити державі, так говорить закон. Безумовно, який податок з продажу чи купівлі квартири необхідно сплатити краще заздалегідь знати, оскільки ця інформація може вплинути на рішення придбати житло, рішення його продати та схему угоди.

Податок з продажу нерухомості: чи обов’язково платити?

Без документа про сплату всіх податків нотаріус (приватний або державний) не реєструватиме угоду в Державному реєстрі речових прав.

Що доведеться сплатити?

  1. 1% від суми операції до пенсійного фонду. Документ передається нотаріусу для внесення до відповідного реєстру.
  2. 1% від суми нотаріуса (податок офіційно називається “держмито”).

Наприклад, ви купуєте квартиру вартістю 2 мільйони гривень. Податок із продажу в цьому випадку становитиме: 

  • 20 тисяч гривень необхідно перерахувати як державне мито;
  • 20 тисяч гривень йдуть до пенсійного фонду.

Чи можна повернути податок з продажу житла?

Українці, які справно сплачують податок на дохід фізичних осіб (ПДФО), після купівлі житлових метрів мають можливість повернути частину грошей, про це говорить стаття 166 Податкового кодексу України. При цьому не має значення чи ви купили житло за власні гроші або ж в іпотеку. Якщо сенс скористатися цією можливістю та скоротити свої витрати.

Хто може отримати податкову знижку?

Отримати податкову знижку можуть лише офіційно працюючі громадяни з українським громадянством. Простіше кажучи, це ті люди, які платять у скарбницю держави ПДФО. Податкова знижка залежить від фактичних витрат, а максимальна сума податкового відрахування за нерухомість обмежується розміром нарахованої заробітної плати.

Зазначимо, що майновий вирахування при покупці квартири дозволено не платити: 

  • українцям, які вперше купують житло;
  • громадянам України, які перебувають на квартирному обліку.

Звучить дивно, але якщо ви навіть входите до групи громадян, які від нього звільнені, без документа про сплату цього податку, ви не станете власником нерухомості.Податок можна повернути після придбання житла в судовому порядку, звернувшись до Пенсійного фонду, а потім до одного з адміністративних судів України. Пенсійний фонд часто відмовляється повертати відрахування на купівлю об’єкта, стверджуючи, що в українському законодавстві немає бази, в якій можна відстежити, чи ви купили житло вперше чи ні.

Податковий вирахування при купівлі квартири в кредит у 2021 році можливий, якщо кредит було взято на термін більше 5 років. Встановлений термін допомоги від держави з іпотеки становить 10 років. Наприклад, ви уклали іпотечний договір із банком на 15 років, 10 років держава зобов’язується повертати частину податків.

Які документи потрібні для повернення ПДФО за купівлю квартири?

Для отримання вирахування за квартиру вам знадобляться такі документи: 

  • паспорт та ідентифікаційний код (оригінали та копії);
  • кредитний та іпотечний договори;
  • документ про право володіння, технічний паспорт;
  • довідка про доходи (форма ФЗ);
  • документ про оплату з банку про всі сплачені відсотки за кредитом (отримання документа платне);
  • реквізити для отримання коштів.

Щоб отримати податкову знижку, потрібно заповнити декларацію, вказати причину відрахування та точний розмір витрат до кінця року. Важливо, що можливість отримати знижку не поширюється наступні роки. Тобто, якщо ви придбали або збудували будинок у 2021 році, повернення коштів можливе лише за 2020 рік.
Багато хто не знає, що отримати податкову знижку можна не тільки при купівлі нерухомості, а також у разі ремонту, страховки, оплати навчання, оренди квартири (для переселенців) і так далі.

Скільки платить продавець нерухомості?

Щоб відповісти на це питання, власнику житла варто задати собі всього 2 питання: 

  1. Скільки років ви є власником нерухомості?
  2. Скільки було здійснено операцій з нерухомістю протягом звітного року?

Відповіді можуть бути такими: 

  • Житло знаходиться у власності менше трьох років. Що необхідно сплатити: податок на дохід – 5% від вартості нерухомості, військовий збір – 1,5%.
  • Квартира знаходиться у власності більше трьох років і це перша угода протягом року. Що треба сплатити: податки вам не загрожують.
  • Об’єкт у власності більше трьох років, але це вже другий продаж протягом року. Що платить власник: 5% і 1,5% вищезгаданих податків.

Які податки діють для нерезидентів в Україні?

Останнім часом громадяни інших держав активно інвестують в українську нерухомість.У поточному році їх частка становить близько 10%, що вдвічі більше, ніж у попередні роки. Для нерезидентів діє такі умови при купівлі житла: 

  • 1% від ціни нерухомості – державне мито;
  • 18% від ціни житла – ПДФО;
  • 1,5% вартості об’єкта – військовий збір.

Додаткові платежі при продажу нерухомості в 2021 році

Також при продажу квадратних метрів не забувайте, що доведеться ще заплатити ріелтору і нотаріусу. Комісія фахівця залежить від його досвіду, а також від розцінок у певному місті, в середньому на ринку вона становить від 2,5 до 5%. Послуги нотаріуса, якщо пощастить, – близько 1,5-3%. У деяких випадках учасники угоди (покупець та продавець) можуть розділити всі витрати навпіл.
Для покупки квартири в Миколаєві та області радимо скористатися допомогою ріелторів, які постійно працюють у цій сфері та знають усі підводні камені такого вибору. Інвестиції в нерухомості мають бути безпечними! АН “Оксаген” до Ваших послуг!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Compare Listings